Ski, snowmobile, Quebec.. - Reisverslag uit Saint-Sauveur-des-Monts, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu Ski, snowmobile, Quebec.. - Reisverslag uit Saint-Sauveur-des-Monts, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu

Ski, snowmobile, Quebec..

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

20 Februari 2016 | Canada, Saint-Sauveur-des-Monts

16-2-2016
Vandaag de dag begonnen met SKIEN! Dat was heerlijk in de verse sneeuw! Wel jammer dat sneeuw na een paar uurtjes overging in regen en ik ook nog vast zat in de lift die stuk was... Deze piste heeft een simpele stoeltjeslift zonder overkapping. Na heeeeel veel water is mn broek blijkbaar niet meer zo waterdicht en ik was op een gegeven moment totaal doorweekt. Na even te hebben opgewarmd met een alcoholische versnapering in de bar (het is hier elke dinsdag lady's day en dan ik skiën heel goedkoop en de cocktails $3,-), ben ik naar huis gegaan met het idee even op te warmen in een warm bad, maarrrr, aangezien er twee meter sneeuw op het dak van het huis ligt en dat te zwaar wordt wanneer er regen bij komt, moet er gewerkt worden....en hoe!!!!! Damn, das een klus joh! Sneeuw met regen is loodzwaar en het hele dak moest eerst leeg en daarna dat wat van het dak kwam, weggeschopt worden. Ik had inmiddels wel droge kleren aangetrokken maar was voor de tweede keer die dag helemaal doorweekt maar nu van een combi van regen en zweet en ik had het zeker niet meer koud! We zijn 3 uur bezig geweest maar Francois zei wel dat dit de ergste en zwaarste "snowshuffle" van het jaar was en ik was geslaagd... hihi.
's Avonds hebben we onszelf beloond met een overheerlijke kaasfondue!
17-2-2016
De volgende dag hebben Francois en ik een 4 uur durende tocht gemaakt op een " Ski-Doo" oftewel sneeuwscooter en dat was GAAF! Ik heb er een nieuwe hobby bij!!! Die dingen gaan echt hard en hebben een power!! 1000cc en max 150 km/u. Supervet was het en ook echt heel erg mooi onderweg. We zijn nog wel een keer omgedonderd met dat ding (gelukkig reed Francois op dat moment) en hebben we echt alle kracht moeten verzamelen om dat zware ding weer overeind te krijgen want tja, je zit daar in de middle of nowhere... We hebben maar niks tegen Gillian gezegd want die vind dat soort dingen al helemaal niks en dan mag Francois nooit meer ;-)
Die middag heb ik nog even lekker geshopt met Gillian en een kaartje gekocht voor Bob want die heeft een prachtige zoon, Mik!!!
's Avonds hebben we heerlijke "tourtier" gegeten, zelfgemaakt meatpie/ vleestaart. Hmmmmm.
Daarna nog getraind en toen lekker mn bedje in!
18-2-2016
We hebben onze spullen gepakt voor een weekendje Quebec City. De oudste stad van Canada.. Nou ja, oud, maar 400 jaar dus voor Europese begrippen helemaal niet zo oud maar wel erg leuk!
Vers zijn we naar het bekende Ice Hotel gegaan. Wow! Dat is echt een kunstwerk! Het heeft 44 kamers met allemaal een andere look. Elk jaar heeft het hotel een ander thema en dit jaar was het " Rivers".
Elk jaar, aan het begin van de winter, werken 50 man, waarvan 15 ijskunstenaars, 6 weken dag en nacht om het hele hotel te bouwen. Er wordt alleen ijs en sneeuw gebruikt voor het hotel, 30.000 ton sneeuw en 500 ton ijs.
Er is een trouwkapel, een discotheek en er zijn 3 bars. Uiteraard hebben we een drankje gedronken in de bar waarvan uiteraard de glazen van ijs zijn gemaakt.

Na het Ice Hotel zijn we Quebec City in gegaan en zijn we door hele schattige straatjes gelopen en lekker cultuur gesnoven. Aan het eind van de dag zijn we naar onze vooraf gereserveerde B&B gegaan om ons om te kleden want we zouden gaan eten bij " L'affaire est Ketchup". Klinkt niet fancy, is niet fancy maar jeetje wat heb ik lekker gegeten!! Het is een heel klein restaurantje met maar 7 tafeltjes maar het zit er altijd vol en we hadden heel veel geluk dat we maar 3 dagen van tevoren evengoed een tafeltje konden reserveren. Het restaurant is in verschillende tv programma's geweest.
De bediening was echt super leuk, de wijn was fantastische en het eten.... ze weten er van een wortel, een spruit, een biet en aardappelpuree (wat de garnering was van mijn gerecht met vlees en garnaal) nog een feest te maken! WOWIE!
Ik heb met een volle mag en een klein beetje teut, heerlijk geslapen!

19-2-2016
Vandaag heerlijk ontbeten in de B&B en het andere deel van Old Quebec City ontdekt en nog een schattig dorpje bezocht aan de andere kant van het water (Quebec is een eiland en was ooit een fort, omringt door water).
Na een uitputtende dag zijn we naar huis gereden en hebben onderweg nog de befaamde " Poutine" gegeten..

• 20 Februari 2016 - 16:00

Mam:

Wat een feest deze vakantie, je verslag is weer heel leuk om te lezen. Maar goed dat je veel sport en ook hard "moet" werken anders zou je geen skies meer nodig hebben om de berg af te rollen met al dat lekkere eten. Hoe ben je uit die lift gered? Ik begrijp Gillian heel goed dat ze niet blij is met die avontuurlijke snowscooterritjes. Ik voel met haar mee.
    Maar met gekkigheid voel jij je natuurlijk weer als een vis in het water. Hoe doller hoe leuker..........
    Dat ijshotel, wow, ik hoop dat je er mooie foto's van hebt gemaakt, ben echt heel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.
    veel plezier verder
    XXX

• 20 Februari 2016 - 16:04

Nog Een X Mam:

ik had beter eerst ff bij de foto's kunnen kijken, ECHT HELEMAAL TE GEK!!!!!!!!!

• 20 Februari 2016 - 16:25

Iloon:

Uuuhhh hebben ze daar voor volgend jaar niet een plekje vrij ;-) ??? Wat super gaaf die sneeuwscooter en de natuur!!! En lachuh zo'n ijshotel. Maar om daar in een leuk jurkje aan te komen is geen optie ;-)
    Enjoy verder en leuk om je verslagen te lezen!!! X

• 20 Februari 2016 - 16:35

Pap:

Je verslag is supergaaf, heel veel gedaan en gezien lijkt me, de foto's zijn hartstikke mooi, het ijshotel lijkt mij ook heel leuk om mee te maken en Quebec ziet er heel gezellig uit.
    Lijkt mij ook wel wat om naar toe te gaan.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan, doe wel voorzichtig (eigenlijk overbodig om te zeggen, doe je toch niet).
    Xxx

• 21 Februari 2016 - 19:16

Wil & Natas En Sara:

DAMN Nance......wat een gave reis en wat een coole dingen onderneem je. Echt te gek!!
    En die omgeving, die foto's.....prachtig.
    Wat moet jij in je element zijn daar :)

Wij vinden het superleuk om zo met je mee te "reizen".
    Geniet, geniet, geniet.

Liefs van ons.

P.s. Wij hebben samen met Sara je foto's bewonderd. Ook zij kan ze enorm waarderen.