Slapen in een Yort en met Husky,s - Reisverslag uit Saint-Sauveur, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu Slapen in een Yort en met Husky,s - Reisverslag uit Saint-Sauveur, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu

Slapen in een Yort en met Husky,s

Blijf op de hoogte en volg Nancy

02 Maart 2016 | Canada, Saint-Sauveur

29-02-2016
Na weer een ronde sneeuwschuiven hebben we onze tassen weer ingepakt en zijn opweg gegaan naar de Yort (een Mongoolse hut) waar we zouden overnachten en van waaruit we de volgende dag met de honden zouden gaan sleeen. De Yort was echt super knus en er was weer mega veel sneeuw gevallen dus echt heel gezellig! Er schoof nog een vriendin aan en we hebben een super gezellige avond gehad met uiteraard weer heerlijk eten en een wijntje (wordt flink balansen zodra ik terug ben)..
Met een openhaard in de yort was het prima uit te houden ondanks dat het buiten weer -20 was.

01-03-2016
Vandaag na een heerlijk nachtje slapen weer vroeg op pad gegaan om met de honden te sleeen!
Er zijn daar echt veel honden en er waren ook een heleboel sledehonden-in-wording, allemaal Husky pups!!!!!! Super schattig!
Nadat we ons dik hadden ingepakt en een uitleg hadden gekregen over hoe we de slee moesten gebruiken en met de honden om te gaan. gingen we op pad!!!
Per tweetal een slee met zij aan zij 6 honden in totaal. Een van het tweetal zat onder een deken op de slee, de andere ston achterop de slee en moest evt remmen, meerenner, meesteppen en meehangen in de bochten! Mijn buddy wilde wel lekker zitten en uiteraard wilde ik wel die slee besturen!
Super gaaf was dat!! En die honden willen echt alleen maar rennen! Ze communiceren ook echt met elkaar! Heel gaaf om te ervaren!
Na een uurtje zat het er helaas weer op maar het was echt te gek!
We hebben onze spullen uit de yort opgehaald en zijn weer terug naar "huis" gereden.
,s Avonds hebben we nog heel even geschaats en nu zit ik dit laatste verhaaltje te tikken.
Morgen vlieg ik terug naar Amsterdam maar wat was het gaaf en wat is Canada gaaf! Ook al heb ik maar een iniminie deel van dit prachtige land met de super vriendelijke mensen mogen zien, ik ben er echt wel een beetje verliefd op geworden en ga ZEKER nog meer van dit land ontdekken!
Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltjes en de reacties en tot snel!!!!

• 02 Maart 2016 - 06:22

Mam:

En weer een super leuke ervaring opgedaan, geweldig. Wat zal het lastig worden om nu alweer afscheid te nemen van je vrienden en Canada maar zoals je al aangeeft het is geen definitief afscheid, je gaat dus zeker terug en je vrienden zie je ook al weer snel in België .
    Goeie reis en tot snel XXX