gewoon gaaf! - Reisverslag uit Saint-Sauveur-des-Monts, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu gewoon gaaf! - Reisverslag uit Saint-Sauveur-des-Monts, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu

gewoon gaaf!

Blijf op de hoogte en volg Nancy

15 Februari 2016 | Canada, Saint-Sauveur-des-Monts

12-2-2016
Tuben was lache!! Lekker de hele dag met n bloedgang van n geprepareerde baan naar beneden. Ze hebben er hier een hele piste voor vrijgemaakt met verschillende moeilijkheidsgraden net als de skipistes. Blauw, rood en zwart! We hebben uiteraard alleen de zwarte steeds gedaan! En dan had je nog n rodelbaan, een sneeuwraft en de TORNADO! Een ronde "boot" waar je met z'n 8-en in kan en dan met 65 km/u al draaiend naar beneden gaat! Super lache!!!
Gillian kan overigens echt meesterlijk koken en alles vers dus ik wordt hier echt mega verwent!
13-2-2016
De volgende dag hebben we een sight seeing gedaan met de auto door de stad Montreal. Dat is echt een leuke stad met van alles en nog wat. Je hebt er een deel Chinatown maar ook een Little Italy, een Engels deel, een deel waar alleen traditionele Joden wonen, een deel met alleen maar Moslims en een hele Gay scène. Echt van alles in één stad en alles super vreedzaam en happy. Super gaaf...
Het was wel erg fijn dat we met de auto waren want het was -32 en met de harde wind, gevoelstemperatuur van -40! En ja, dat is écht fucking koud!!!
Montréal heeft een heel bekent eettentje genaamd Schwarts. Het is heel klein en echt wel n soort van vreetschuurtje maar het staat bekent om z'n "smoked meat" en als je in Montreal bent geweest, móet je daar hebben gegeten. Dat hebben we dus gedaan maar het is zo populair dat je buiten in de rij staat tot er een plekje aan een tafeltje vrij is. Dat was dus echt wel ff klappertanden maar zeker de moeite waard! Jum!!!
In Chinatown hadden we een hele eend gekocht (iets wat Gillian en Francios wekelijks doen) en in Little Italy hebben we kaas en nog wat andere lekkere dingen gekocht die Gillian 's avonds heeft klaargemaakt dus wederom smullen!!!
'S avonds hebben we van alles voorbereidt voor onze sneeuwschoenen tocht met overnachting in een hut.
We hebben polenta gemaakt en taart en gehaktballen en nog meer..
14-2-2016
De volgende dag heb ik eerst nog lekker getraind in de kelder waar ze wat halters en apparatuur hebben en waar ik elke dag lekker aan de bak kan.
Rond 12:00 kwamen Stephanie en Olaf, vrienden van hun (Olaf komt uit België dus we konden even lekker Nederland kletsen).
We hebben onze rugzakken gepakt en zijn naar het beginpunt van de "snowshoeing-trail" gereden.
Daarna zijn we naar onze hut gelopen en het was echt een prachtige tocht!!!
De hut was ook echt supergezellig!
Het was die dag/nacht -28 dus eerst moesten we een vuur maken in de hut (er was geen water en elektriciteit). Toen het lekker warm was hebben we heerlijk gegeten van het eten dat we hadden voorbereidt en lekker de hele avond gekletst en gekaart. Super leuk!
Er waren diverse slaapplekken en op verschillende hoogtes. Omdat de warmte natuurlijk opstijgt, ben ik halverwege gaan liggen en ik had het bloedheet!!! Ik ben 's nachts een etage lager gaan liggen maarja...vuur gaat natuurlijk ook een keer uit als je geen hout meer bijvult en rond een uur of 4 werd ik wakker en toen was t KOUD!!!
Ik ben stug blijven liggen maar heb wel ff m'n thermo ondergoed, m'n skibroek en m'n trui aangedaan en weer ik slaap gevallen.
Ik moest later ook nog naar de wc en dat was een hokje op ongeveer 20 m vanaf de hut en gewoon buiten en ik kan je vertellen dat dat ook behoorlijk fris is!!! Koude billetjes had ik!
15-2-2016
De volgende dag hebben we heerlijk ontbeten en nadat we onze spullen weer hadden gepakt en hadden gecheckt of er geen eekhoorn in de val zat die we de avond ervoor hadden gezet (je kan maar wat extra vlees hebben) zijn we weer aan de wandel gegaan.
Bij thuiskomst heb ik me omgekleed en ben ik met de auto van Gillian en Francois naar de skipiste gereden. De pistes zijn hier elke dag tot 22:00 uur open!!!
Ik heb nog een paar gezellige Canadezen ontmoet waar ik een paar afdalingen mee heb gedaan en nu zit ik met een "vien chaud" (warme wein/gluwwein) in de bar dit verhaaltje te tikken. Straks nog een paar afdalingen en dan rij ik weer terug.
Morgen voeg ik wel wat foto's toe.
Later!!!!!

  • 16 Februari 2016 - 13:02

    Iloon:

    Wow!! Dat is ook weer een ervaring rijker, slapen met je skikleding aan

  • 16 Februari 2016 - 18:34

    Mam:

    Wat doe je allemaal ontzettend leuke dingen, en hoe leuk is het om 2 vrienden in Canada te hebben en nieuwe vrienden in Canada te maken. Uit je enthousiaste verslag blijkt hoe je het naar je zin hebt. Helemaal jouw ding, maar niet zo vreemd voor iemand die ook midden in de winter is geboren. Geniet en heeeeel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's XXX

  • 16 Februari 2016 - 20:01

    Fam. Pirovano:

    Heeeey Nance,

    Leuk dat je ons hebt toegevoegd aan deze site!
    Heerlijk om tussen de bedrijven door jouw reisverhalen te lezen!
    Geweldig Canada!! Maaruh lees ik nou goed dat je tot het einde van dit jaar gaat backpacken?!

    Liefs

  • 16 Februari 2016 - 21:43

    Janneke:

    Klinkt heerlijk allemaal, zo gaaf dat je dit doet! Nog lekker genieten van al die bijzondere momenten. Xx

  • 19 Februari 2016 - 10:55

    Margo:

    Klinkt super avontuurlijk en tof!
    geniet ervan!
    Hoe lang zit je er??

    x Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Saint-Sauveur-des-Monts

Nancy

Actief sinds 12 Feb. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 2365

Voorgaande reizen:

11 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Cuba

09 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Quebec

Landen bezocht: