Mt. Nixon, haas, Montreal by night - Reisverslag uit Saint-Sauveur, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu Mt. Nixon, haas, Montreal by night - Reisverslag uit Saint-Sauveur, Canada van Nancy Erents - WaarBenJij.nu

Mt. Nixon, haas, Montreal by night

Blijf op de hoogte en volg Nancy

29 Februari 2016 | Canada, Saint-Sauveur

26-02-2016
Heerlijk zonnig vandaag! We hebben de sneeuwschoenen weer onder gebonden en zijn dit keer Mount Nixon op gegaan. Door de dikke pakken sneeuw die zijn gevallen was het best lastig het pad te volgen maar daar is natuurlijk rekening mee gehouden en je moet gewoon goed zoeken naar de oranje kleine bordjes op de bomen en in principe kom je er dan wel... Het was koud maar heerlijk zonnig en de route was best pittig. Stijle stukken omhoog maar met die sneeuwschoenen gaat dat best aardig.
Het werd lastig toen we ineens geen oranje bordjes meer zagen en een beetje moesten gokken welke kant we op moesten om weer bij de auto terug te komen... Helaas hadden we verkeerd gegokt en moesten we op een gegeven moment over de weg een heeeeel eind terug lopen want de auto stond aan de andere kant van de berg. Gelukkig kregen we na een tijdje een lift van een hele aardioge vent en konden we weer naar huis. Was ook wel weer grappig..
's Avonds hebben we haas gegeten die Francois zelf vangt. Lekker weer!

27-02-2016
Vandaag werd ik afgezet op het station en ben ik met mijn rugzakje op de metro naar Downtown Montreal gegaan. Daar hadden we eerder al een sightseeing met de auto gedan toen het zo ontzettend koud was en het zag er zo leuk uit dat ik hier ook wel s een avondje wilde stappen. Francois (57) en Gillian (45) hadden daar niet zo,n begoefte aan dus heb ik via Air B&B een kamer gehuurd waar ik aan het eind van de middag aan kwam. En ja, ik blijf een Hollander dus het moest natuurlijk weer goedkoop...bleek dat ik een kamer had gehuurd in een studentenhuis.. 5 studenten van 20 jaar... nou..oke..dan maak ik er maar het beste van, koop een flesje wijn en schuif gezellig aan. Ze waren heel vriendelijk en vroegen of ik met hun mee ging stappen maar dat heb ik niet gedaan. Ik wilde wel op stap maar niet naar een studentensoos.. ik wordt oud..
Omdat ik nog moest eten, ben ik uiteraard in een sushibar belandt en wilde een wijntje bij mn eten bestellen. Omdat het in Noord Amerika wel moeilijk is voor ondernemers om een vergunning te krijgen om alcohol te mogen schenken, is het hier in veel restaurants heel normaal dat je je eigen drank meeneemt. Dus toen ik mijn wijntje wilde bestellen, bleek dat ik deze hier dus ook zelf moest meenemen. Ik had pas een glaasje gedronken uit mijn juist gekochte fles, dus ik vroeg of de ober mn tafeltje bezet wilde houden en was binnen 5 minuten terug met mn eigen wijntje. Zo gek, iedereen die met een fles wijn onder z,n arm een restaurant binnen komt.
Na de heerlijke sushi ben ik gaan rondlopen in The Village, het gay deel van Montreal en jeetje, het is net de Reguliersdwarsstraat! Wel ook vooral gericht op mannen maar erg grappig om te zien. Ik ben op aanraden van mijn vriend The Lonely Planet, in de SkyBar terecht gekomen. Een grote club met drie etages met elke etage andere muziek. Erg leuk en wel wat geklets hier en daar maar het is natuurlijk geen backpackers land en dus zijn het hier vooral de locals die met groepjes vrienden op pad zijn. Heel erg veel aanspraak zoals je dat in Bangkok ofzo hebt, heb je dan niet maar ach, het was gezellig en de mensen zijn hier super vriendelijk en heb me tot een uur of 3 toch prima vermaakt.
Bij terugkomst was het zowaar stil in het studentenhuis en ik heb heerlijk geslapen.

28-02-2016
De volgende morgen ben ik weer vertrokken en heb eerst heerlijk ontbeten. Elke bar, restaurant, eettentje wordt hier ook gerund door homo,s en soms hangt er zelfs een borje aan de deur met "Hetero friendly". Tja, dat dat maar duidelijk is. Hihi.. Ik ben na het ontbijt weer op de metro en de bus gestapt richting St. Jerome. Het busstation waar ik werd opgehaald door Francois en Gillian en de rest van de dag heb ik lekker lui gedaan.

  • 29 Februari 2016 - 19:11

    Mam:

    Leuk om je avonturen weer te lezen. Wat stoer om gewoon het uitgaansleven in Montréal in te duiken. Apart om zelf je wijntje mee te nemen naar een restaurant. Je bent zo druk en als ik je verhalen lees lijkt het wel of je al maanden weg bent zoveel heb je al gedaan. Super.
    Geniet nog maar lekker, ik wens je een hele goeie reis terug en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Saint-Sauveur

Nancy

Actief sinds 12 Feb. 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2363

Voorgaande reizen:

11 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Cuba

09 Februari 2016 - 02 Maart 2016

Quebec

Landen bezocht: